Med yoga och mindfulness vill Mindful Movements tillföra mera glädje, fokus, energi och gemenskap till arbetslivet.

Varför inte erbjuda 30 minuter Mindful yoga före lunch för de anställda? Eller spendera en halv dag med oss. Vi är flexibla och kan ordna program på din arbetsplats eller i vår studio.

  • Känner du dig stressad och oroad p.g.a. krav och förväntningar från omvärlden
  • Är du ständigt uppkopplad och anträffbar via olika medier och har du svårt att hitta fokus och koncentrera dig på en sak i taget?
  • Tar du dig tid för återhämtning både under arbetsdagen och på fritiden?
  • Känner du dig trött, stel och styv i kroppen och har kanske sömnsvårigheter?

Stress är för tillfället den vanligaste orsaken till sjukfrånvaro. I dagens hektiska arbetsliv är det därför viktigt att hitta sätt att hantera stress och tidspress. Då är yoga och mindfulness goda verktyg. Ibland kan bara en ökad medvetenhet och små förändringar i sättet att arbeta öka välbefinnandet.

Yoga och mindfulness har mycket gemensamt och i båda strävar man efter en balans mellan kropp och sinne. Många har ett stillasittande eller för kroppen monotont arbete och därför kan fysiska yogaövningar tillsammans med avslappning och andningsövningar få dig att må bättre såväl fysiskt som psykiskt. Genom mindfulness tränar vi medvetenhet, att rikta vår uppmärksamhet på en sak i taget och att vara närvarande i stunden.


Med yoga och mindfulness kan du:

  • öka ditt välbefinnande både fysiskt och psykiskt
  • minska stress
  • öka koncentrationen


Mindful Movements erbjuder följande programupplägg:  

1. Mindful yoga. Fristående yogatimmar eller kurser med flera tillfällen (30-90 minuter/ gång)

Boka Mindful yoga till arbetet eller i vår studio. Yogan anpassas för era behov och även de som är ovana vid rörelse kan vara med. Yogatimmarna kan hållas som en integrerad del av arbetsdagen utan att ni behöver förbereda er. En fullständig yogatimme går utmärkt att göra stående och sittande på stol i normal arbetsklädsel.

Alternativt håller vi en traditionell yogatimme på yogamatta i bekväma kläder. Yogautrustning finns för mindre grupper.

Under flera kurstillfällen kan vi lära oss mer och förbättra välbefinnandet långsiktigt. Därtill kan vi erbjuda pausyoga-träningsprogram för arbetsdagen så att ni även kan yoga på egen hand.

2. En timme till halvdag med Mindful Movements

Under en timme till halvdag med Mindful Movements är fokus på mindfulness. Teori varvas med klassiska mindfulnessövningar och vi funderar på hur vi kan använda oss av mindfulness för en lugnare och mer fokuserad arbetsdag. För att hitta en balans mellan kropp och sinne ingår även lugna yogarörelser i programmet.

3. Mindful Movements i arbetslivet. Kurs med 4-6 tillfällen (minimi 60 minuter/ gång)

En kombination av yoga och mindfulness med både teori och praktik. Vi satsar långsiktigt och diskuterar hur vi med hjälp av yoga och mindfulness kan få en mer balanserad arbetsdag med ökat välbefinnande både för kropp och sinne. Yogaträningsprogram och mindfulnessövningar ingår som ni kan använda er av mellan våra kurstillfällen för att så småningom implementera yoga och mindfulness som en del av arbetsdagen.

 

4. Mindful Meetings. Mötesdag med yoga och mindfulness som en del av programmet.

Varför inte byta miljö och hålla möte i Mindful Movements Studio på Strandgatan? Börja eller avsluta mötesdagen med yoga och mindfulness. Utöver yogatillbehör finns bord och stolar för 10 personer, TV samt bläddertavla till förfogande. Vi kan även ordna med kaffeservering och lunchrestauranger finns på gångavstånd.

 

Ta kontakt för mera information och offert


Rekommendationer:
  • Suosittelen joogaa ja mindfulnessia kiireiden keskelle. Mieli ja keho virkistyy harjoitusten jälkeen.
  • Mindful jooga toimii hyvin työpaikalla hektisen päivän katkaisuun ja pieneen lataushetkeen, jonka jälkeen jaksaa paremmin keskittyä ja saa samalla myös liikettä kroppaan.
  • Mindfulness auttaa löytämään kadonneen keskittymiskyvyn ja kohtaamaan haasteet rauhallisin mielin. Jooga tukee mindfulnessia ja laittaa veren ja aivot liikkeelle hengityksen kautta.
  • Unna dig en avslappnande timme mitt i vardagen!
  • Bra aktivitet som program på TYKY-dag. Passar för alla och någonting nytt.
  • En välbehövlig break från vardagen.
  • Rofyllt och avstressande.
  • Bra avslappningsövningar, minnas att andas.
  • Ta vara på din kropp, ingen annan gör det åt dig!